مسألة № 01890
«Агар шахси бовузў чизи нашъоваре истеъмол карда маст гардад, ба гунае, ки дар рафтораш каҷӣ ва каловише дида шавад, вузўаш мешиканад, вале агар каҷӣ ва каловише дар ў дида нашавад, вузўаш намешиканад»...
مسألة:
Ассалому алайкум. Дар саҳифаи 171-и китоби «Фиқҳи Ислом бар асоси мазҳаби ҳанафӣ» чунин навишта шудааст: «Агар шахси бовузў чизи нашъоваре истеъмол карда маст гардад, ба гунае, ки дар рафтораш каҷӣ ва каловише дида шавад, вузўаш мешиканад, вале агар каҷӣ ва каловише дар ў дида нашавад, вузўаш намешиканад». Магар дар ҳолати истемоли чизи нашъовар таҳорат намешиканад? Оё дар мазҳаби ҳанафӣ баъд аз истемоли чизи нашъовар каҷӣ ё каловише дар ман дида нашавад, намоз хондани ман дуруст аст?
Саволдиҳанда: Илёс
إجابة:
Ва алайкумуссалому ва раҳматуллоҳ. Бародари азиз, аз нигоҳи фиқҳи мазҳаби ҳанафӣ ҳолати мастӣ дар сурате вузўро мешиканад, ки шахси шароб ё нашъа истеъмолкарда мувозинати худро дар ҳаракат ва рафтораш аз даст диҳад. Дар ин ҳолат вузўи ў мешиканад ва ў наметавонад, ки намоз гузорад. Агар иттифоқан шахсе шароб нўшид, вале маст нашуд, балки ҳушу ақлаш барҷост ва аз вақти намоз миқдори андаке боқӣ мондааст, дар ин ҳолат ў метавонад даҳонашро шуста, намозашро ба ҷо оварад, то ки қазо нашавад. Ин ҳукми фиқҳӣ чунин маъно надорад, ки истеъмоли шароб ё маводи нашъаовар раво бошад ва шахс гоҳу ногоҳ онро истеъмол карда дар ҳамон ҳолат намоз гузорад.